Впровадження системи НАССР відповідно до вимог законодавства про безпечність продуктів харчування

Лист Державної служби України з пипань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 01.08.2019 № 11.1.1-5/12329

/Files/images/2020/images (12).jpg

Інформація

про виконання Регіонального плану щодо створення належних умов для безпечного харчування у ЗДО № 290 на 2019-2020 роки

№ з/п Зміст заходів Термін виконання Про виконання заходів Відповідальні
1 Забезпечити впровадження у закладах освіти постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). 2019-2020 рр. Постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) в ЗДО № 290 знаходяться в стадії впровадження. Так, станом на 10.12.2019 в закладі: - проведений попередній аудит; - розроблені програми-передумови системи НАССР; - зроблений опис харчових продуктів, які виробляються в закладі; - зроблений опис кожного виду сировини, що використовується в закладі; - розроблені блок-схеми технологічних процесів; - проведений аналіз та розроблений список небезпечних факторів при виробництві харчових продуктів; - визначені критичні контрольні точки; - розроблені інструкції щодо миття посуду та обладнання. Завідувач ЗДО Мережко В.І. та робоча група з розробки та впровадження системи НАССР
2 Розробити першочергові заходи щодо покращення матеріально-технічної бази харчоблоків та буфетів закладів освіти за результатами проведення паспортизації об’єктів. до 01.01. 2020 Складено план щодо покращення матеріально-технічної бази харчоблоку ЗДО № 290 (вересень 2019). Завідувач ЗДО Мережко В.І., Завідувач господарства
3 Забезпечити виконання в закладах освіти норм харчування, затверджених Постановою кабінету міністрів України від 22.11.2004 №1591 2019-2020 рр. З метою забезпечення виконання норм харчування в ЗДО ведеться постійний моніторинг та проводиться необхідне коригування. Сестра медична старша
4 Створити постійно діючі робочі групи (комісії) для проведення контролю за забезпеченням належних умов, організацією харчування дітей, учнів, вихованців з додержанням вимог санітарно-гігієнічних правил та норм утримання закладів освіти. до 01.01.2020 -
5 Забезпечити організацію та проведення планових та позапланових лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень та експертизи харчових продуктів від усіх постачальників харчових продуктів та операторів ринку, які надають послуги харчування у закладах освіти та здійснюють постачання харчових продуктів, щодо їх безпечності, окремих показників якості та ймовірної фальсифікації. 2019-2020 рр. -
6 Надати обов’язкові вимоги засновникам закладів освіти щодо складання тендерної документації для закупівлі харчових продуктів та надання послуг з харчування дітей. до 01.01.2020 -
7 Забезпечити координацію органів місцевого самоврядування з питань вживання заходів щодо створення належних умов, організації харчування дітей, учнів, вихованців закладів освіти. 2019-2020 рр. -
8 Здійснювати моніторинг стану технологічного обладнання харчоблоків із запрошенням відповідних спеціалістів. 2019-2020 рр. Атестація технологічного обладнання на харчоблоці з запрошенням відповідних спеціалістів проведено в обов’язковому порядку в межах підготовки закладу до нового навчального року в червні-серпні 2019 року. Завідувач ЗДО Мережко В.І., Заступник завідувача з господарства
9 Забезпечити у разі необхідності модернізацію технологічного та холодильного обладнання харчоблоків закладів освіти, яке вичерпало ресурс експлуатації, згідно розробленої програми та шляхом участі у міні-проектах. 2019-2020 рр. В разі необхідності забезпечувався ремонт технологічного обладнання впродовж 2019 року. Так, було відремонтовано електричну плиту. Завідувач ЗДО Мережко В.І., Заступник завідувача з господарства
10 Розширити асортимент вільного вибору страв, виробів власного виробництва, дбати про вітамінізацію страв за рахунок овочів, фруктів, соків, проводити С-вітамінізацію. 2019-2020 рр. -
11 Організувати та провести навчання персоналу закладів освіти, суб’єктів господарювання, які задіяні в організації харчування дітей щодо гігієнічних вимог до виробництва харчових продуктів з метою запобігання випадків харчових отруєнь та інфекційних захворювань. 2019-2020 рр. -
12 Організувати та провести наради, семінари, тренінги з питань організації харчування в закладах освіти області: - працівників харчоблоку, медичних сестер з дієтичного харчування, які відповідають за постійний санітарно-гігієнічний контроль та організацію харчування здобувачів освіти за рахунок бюджетних асигнувань; - працівників місцевих органів управління у сфері освіти, керівників закладів освіти з питань складання тендерної документації для закупівлі харчових продуктів. 2019-2020 рр. -
13 забезпечити харчоблоки закладів освіти: - водою гарантованої якості відповідно до вимог ДСанПІН 2.2.4.171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» та інших нормативних документів щодо влаштування, обладнання та утримання закладів освіти; - гарячою проточною водою в цехах для обробки сирих продуктів, холодильним обладнанням, кухонним та столовим посудом, встановити додаткові мийки для миття посуду в харчоблоках. 2019-2020 рр. В закладі дошкільної освіти працює централізований водогін; з метою встановлення якості води проведені лабораторні дослідження (протокол № СГЛ 9714/2019 від 28.05.2019; протокол № СГЛ 19183/2019 від 18.10.2019). Цех для обробки сирих продуктів забезпечено гарячою проточною водою, встановлений електроводонагрівач (Electrolux), забезпечено холодильним обладнанням (4 шт.). Все знаходиться в робочому стані та забезпечується належний температурний режим. В наявності на харчоблоці дві мийки для миття посуду. Завідувач ЗДО Мережко В.І., Заступник завідувача з господарства, сестра медична старша
14 При укладанні договорів з постачальниками харчових продуктів та підприємствами, що надають послуги з харчування дітей, враховувати обов’язкову вимогу щодо наявності експлуатаційного дозволу або державної реєстрації потужності з виробництва та /або обігу харчових продуктів. 2019-2020 рр. -
15 Не допускати приймання харчових продуктів та продовольчої сировини, які надходять до закладів, без супровідних документів, що забезпечують простежуваність їх походження 2019-2020 рр. Відповідно до Інструкції з організації харчування в дошкільних навчальних закладах, під час прийняття продуктів харчування та продовольчої сировини, які надходять до закладу дошкільної освіти, здійснюється ретельний контроль за наявністю супровідних документів. За це відповідає сестра медична старша та комірник. Завідувач ЗДО Мережко В.І., Заступник завідувача з господарства
16 Забезпечити дотримання гігієнічних вимог до харчових продуктів (продовольчої сировини) на всіх етапах їх виробництва, зберігання та реалізації 2019-2020 рр. В ЗДО приділяється значна увага дотриманню гігієнічних вимог до харчових продуктів. Так станом на 10.12.2019 проведений аналіз та визначені критичні контрольні точки на всіх етапах технологічного процесу виготовлення харчових продуктів. Завідувач ЗДО Мережко В.І., Заступник завідувача з господарства, сестра медична старша
17 Не допускати до роботи по виробництву, зберіганню та реалізації харчових продуктів персонал, який не пройшов обов’язковий медичний огляд та навчання, а також персонал з ознаками інфекційних захворювань 2019-2020 рр. Щоденно в ЗДО сестрою медичною старшою проводиться огляд працівників харчоблоку на гнійничкові та інфекційні захворювання. Систематично контролюється проходження працівниками харчоблоку медичних оглядів відповідно до чинного законодавства. Персонал, який не пройшов медичний огляд та навчання, до роботи не допускається. Завідувач ЗДО Мережко В.І., сестра медична старша
18 Здійснювати постійний контроль за дотриманням дітьми правил особистої гігієни. 2019-2020 рр. Формування навичок особистої гігієни є одним із завдань кожного вихователя, яке вирішується у роботі з дітьми через бесіди, заняття, Дні здоров’я та в роз’яснювальній роботі з батьками. Завідувач ЗДО Мережко В.І., вихователь-методист, вихователі груп, сестра медична старша
19 Проводити заходи для формування у дітей і батьків культури та навичок здорового й безпечного харчування. 2019-2020 рр. В ЗДО з вихованцями закладу систематично проводяться заняття з валеології, тематичні бесіди та розваги щодо формування у дітей культури і навичок здорового і безпечного харчування з обов’язковим залученням батьків. Завідувач ЗДО Мережко В.І., вихователь-методист, вихователі груп, сестра медична старша

Комунальний заклад
«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 290 комбінованого типу
Харківської міської ради»

ЗМІСТ

1. ПЕРЕДМОВА
2. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
3. ФУНКЦІЇ
4. ПРАВА
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
ПЕРЕДМОВА
1. Розроблено Робочою групою.
2. Прийнято та введено в дію наказом по КЗ «ДНЗ № 290» від 01.03.2019 № 26
3. Введено вперше.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Робоча група по НАССР (далі - група НАССР) створюється в закладі дошкільної освіти (далі – ЗДО) наказом керівника. Очолює групу НАССР керівник групи. Також до групи входить технічний секретар.
1.2. Основним завданням групи НАССР є координування робіт щодо розробки, впровадження, підтримки в робочому стані системи управління якістю харчових продуктів відповідно до принципів НАССР (ДСТУ ISO 22000:2007).
1.3. Група НАССР здійснює свою роботу відповідно до чинного законодавства України в області якості і безпеки харчової продукції та цього Положення.
1.4. До групи НАССР входять фахівці ЗДО, призначені наказом керівника.
1.5. Всі члени робочої групи повинні бути компетентними, мати відповідну освіту, професійну підготовку, навички і досвід роботи.
2. ФУНКЦІЇ
До функцій робочої групи НАССР належать:
2.1. Розробка, впровадження і підтримка функціонування системи управління якістю харчових продуктів відповідно до принципів НАССР (ДСТУ ISO 22000:2007)
2.2. Підготовка необхідних внутрішніх положень, інструкцій, схем, форм і нормативів якісних показників, контроль за їх дотриманням:
2.2.1 Навчання працівників усіх напрямків принципам НАССР і вимогам основних нормативних документів, що регламентують діяльність ЗДО щодо забезпечення безпеки харчових продуктів (ДСТУ ISO 22000:2007)
2.3. Подання звітів керівництву про функціонування системи НАССР.
2.4. Прийняття рішень за результатами аналізу показників якості діяльності ЗДО та розробка заходів щодо запобігання робіт, які не відповідають встановленим вимогам.
2.5. Аналіз рекламацій і претензій до якості продукції.
2.6. Виявлення причин, що викликають зміни якості продукції та розробка необхідних коригувальних і попереджувальних заходів.
2.7. Створення внутрішнього контролю щодо дотримання стандартів якості та безпечності харчової продукції.
2.8. Розробка інструкцій з поточного контролю якості та безпеки харчової продукції.
2.9. Вибудовування виробничих і управлінських процесів відповідно до принципів НАССР.
2.10. Оцінка результатів аналізу даних перевірок, визначення коригувальних та запобіжних дій щодо дотримання принципів НАССР.
2.11. Прийняття рішень, заснованих на аналізі фактичних даних, та умовах, взаємовигідних з постачальниками і замовниками.
2.12. Підтримка в актуальному стані керівництва щодо якості та безпеки харчової продукції, а також програм-передумов ЗДО.
2.13. Постійне вдосконалення системи управління якістю харчових продуктів відповідно до принципів НАССР.
2.14. Підвищення свого рівня компетентності в галузі управління безпекою харчової продукції.
2.15. Доведення до відома всіх залучених в систему співробітників інформацію про:
a) продукцію або нову продукцію;
б) сировинні матеріали, інгредієнти і послуги;
в) системи виробництва і обладнання;
г) виробничі приміщення, розташування обладнання, навколишнє середовище;
д) програми санітарно-гігієнічних заходів;
є) упаковку, зберігання і систему розподілу;
ж) рівень кваліфікації персоналу та/або розподіл відповідальності і наділення повноваженнями;
з) вимоги, встановлені законодавством і регулятивними органами;
і) небезпеки, що загрожують харчовій продукції і заходи з управління;
к) доречні запити від зовнішніх зацікавлених сторін;
л) скарги, в яких вказуються небезпеки, які загрожують харчовій продукції;
м) інші умови, що впливають на безпеку харчової продукції.
рівня небезпеки, які загрожують безпеці харчової продукції;
2.16. Ініціювання розробки, затвердження та актуалізації документів системи управління якістю харчових продуктів відповідно до принципів НАССР (ДСТУ ISO 22000:2007).
2.17. Документування підсумків засідань Групи НАССР у вигляді записів або протоколів.
До функцій технічного секретаря входить:
а) організація засідань групи;
б) реєстрація членів групи на засіданнях;
в) ведення протоколів засідань та фіксування рішень, прийнятих групою НАССР.
3. ПРАВА
Група НАССР має право:
3.1. Здійснювати загальне керівництво розробкою, впровадженням та вдосконаленням системи управління якістю харчових продуктів у відповідності з принципами НАССР (ДСТУ ISO 22000:2007).
3.2. Вносити зміни, поправки в документацію НАССР, контролювати роботу всіх напрямків на предмет відповідності цілям і політики в області якості і безпеки харчової продукції.
3.3. Приймати рішення за всіма виявленими недоліками в виробничій діяльності, пропонувати і вживати заходи щодо їх усунення.
4. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Група НАССР несе відповідальність:
4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх обов'язків, передбачених цим положенням.
4.2. За недотримання вимог чинного законодавства в галузі безпеки і якості харчової продукції.

/Files/images/2020/images_1_.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 871