І. Діагностико-теоретичний етап
№ з/п | Освітній напрям роботи | Зміст роботи |
1. | Діагностика готовності педагогів до інноваційної діяльності | • проведення діагностування та самодіагностування педагогів «Інноваційна компетентність педагога ЗДО № 290» (за параметрами: - інноваційна поінформованість; - інноваційна грамотність; - інноваційна культура; - інноваційна позиція). • проведення бліц-опитування «Моя інноваційна позиція». |
2. | Теоретична та психологічна готовність педагогів до впровадження проблемного питання | • проведення тестування для само - діагностики педагогів «Складові соціальної компетентності дитини-дошкільника»; • проведення консультації «Соціалізація дитини в контексті вимог Базового компонента дошкільної освіти» • проведення проблемного семінару «Соціальний розвиток дитини. Хто? Що? Як?». |
3. | Формування у ЗДО освітнього середовища | • розробка інтелектуальної карти щодо створення в ЗДО освітнього простору дитини „Я - соціальне”, як важливого чинника її особистісного розвитку; • розробка методичних рекомендацій «Сутність та механізм оновлення соціально орієнтованих освітньо-виховних технологій, методів та прийомів роботи з дітьми». |
4. | Методичне забезпечення | • оформлення в методичному кабінеті тематичної виставки «Формуємо соціальну компетентність дітей» (навчально – дидактичні та методичні матеріали в рамках зазначеної проблеми); • поповнення банку методичної та наукової літератури з питань соціального розвитку дітей. |
ІІ. Адаптаційно-корекційний етап.
Уходження в тему
2017/2018 н.р.
№ з/п | Освітній напрям роботи | Зміст роботи |
1. | Вироблення шляхів реалізації теми (створення дорожньої карти дій) | • розробка освітнього проєкту «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації вихованців ЗДО» за 3-ма векторами: 1. Вдосконалення розвивального простору «Я-соціальне» дитини. 2. Оновлення змісту дошкільної освіти (оновлення авторської програми «ГармоніЯ», її адаптування до концептуальних засад Базового компонента дошкільної освіти). 3. Оновлення освітньо-виховних технологій, методів та прийомів роботи з дітьми, форм взаємодії педагога з вихованцями». • Створення творчої групи «ГармоніЯ» щодо реалізації завдань освітнього проекту «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації вихованців ЗДО»; • Розробка плану роботи творчої групи «ГармоніЯ». |
2. | Формування досвіду творчої діяльності педагогів | • проведення засідань творчої групи «ГармоніЯ» з питань реалізації завдань освітнього проекту «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації вихованців ЗДО» (в рамках складеного плану); • проведення конкурсу серед вихователів груп «Кращий освітній простір «Я-соціальне» дитини»; • проведення педради «Дитячий садок – школа соціалізації та моральності??? Давайте поміркуємо разом»; • проведення консультації «Виховуй дитину так, щоб у неї були цінності душі»; • проведення відкритих занять за оновленою авторською програмою «ГармоніЯ»: - «Що таке доброта» (в групі дітей старшого дошкільного віку); - «Я вчусь бути чуйним та співчутливим» (в групі дітей середнього дошкільного віку). |
ІІІ. Формувальний етап.
Набуття власного досвіду. Реалізація теми.
2018/2019 н.р.
2019/2020 н.р.
№ з/п | Освітній напрям роботи | Зміст роботи |
1. | Апробація освітнього проєкту «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації вихованців ЗДО» за 3-ма векторами: 1.Вдосконалення розвивального простору «Я-соціальне» дитини». 2.Оновлення змісту дошкільної освіти (апробація авторської програми «ГармоніЯ»). 3.Оновлення освітньо-виховних технологій, методів та прийомів роботи з дітьми, форм взаємодії педагога з вихованцями» (апробація нових форм взаємодії в рамках реалізації авторської програми «ГармоніЯ»). | ▪ Подальше вдосконалення розвивального простору «Я-соціальне» дитини» (впровадження технології «Стіни, які говорять»). ▪ Впровадження в освітній простір закладу оновленої авторської програми «ГармоніЯ» (в усіх вікових групах). ▪ Впровадження в освітній простір закладу нових освітньо-виховних технологій, методів та прийомів роботи з дітьми, форм взаємодії педагога з вихованцями в рамках реалізації авторської програми «ГармоніЯ»). |
2. | Формування досвіду творчої діяльності педагогів | ▪ Проведення Дефіле успішних соціальних проєктів педагогів «Ось ми які!» (презентація педагогічних надбань за темою проєкту). ▪ Проведення Марафону педагогічних знахідок (серія відкритих занять за авторською програмою «ГармоніЯ»). ▪ Системне індивідуальне навчання педагогів ЗДО в режимі online на різних електронних освітніх платформах для більш активного ознайомлення з досвідом роботи педагогів ЗДО України та педагогів провідних країн світу щодо розвитку соціальної компетентності дітей дошкільного віку. ▪ Активна взаємодія педагогів ЗДО з колегами з України щодо обміну досвідом своєї роботи на сторінках Facebook «Сприяння освіті», «Гра по-новому, навчання по-іншому» та ін. ▪ Проведення Педагогічного вернісажу знахідок щодо формування та розвитку життєвої компетентності дітей (презентація досвіду роботи педагогів Савченко Т.В., Скоромної В.М. та Кравчук Г.О. за темою «Формування соціально-моральних цінностей, особистісних якостей дітей шляхом впровадження в роботу з вихованцями авторської програми «ГармоніЯ»). |
3. | Методична робота | ▪ Проведення педради за темою: «Ефективне партнерство – Що До Чого, або Як налагодити партнерство між батьками, педагогами та дітьми». ▪ Проведення педради за темою: «Сьогодні дитина, завтра – успішна життєво компетентна особистість, або Формуємо успішну особистість на етапі дошкільного дитинства». ▪ Проведення тематичного вивчення за темою: «Стан роботи щодо оновлення педагогічних методів та прийомів освітньої роботи в контексті авторської програми «ГармоніЯ»). ▪ Проведення консультації за темою: «Педагогіка просто неба, або Як успішно використати теорію «вільних матеріалів» для соціального розвитку дітей. ▪ Проведення консультації за темою: «Ранок радісних зустрічей: збагачуємо соціальний досвід дітей». ▪ Проведення консультації за темою: «Формування соціально – моральних цінностей, особистісних якостей дітей під час проведення прогулянок». • проведення засідань творчої групи «ГармоніЯ» з питань реалізації завдань освітнього проекту «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації вихованців ЗДО» (в рамках складеного плану); |