Адаптація дітей до закладу

дошкільної освіти

Навіть незначні зміни в житті дитини можуть спричинити порушення її емоційного стану, сну, апетиту тощо. Годі й казати про таку важливу подію, як вступ до дошкільного навчального закладу. Для організму дошкільника — це справжнє випробування адаптаційних можливостей, що інколи призводить до розвитку адаптаційного синдрому. Як йому запобігти?
У період адаптації дитини до умов дитячого садка відбувається злам звичного для неї стереотипу життя. Через розлуку з матір’ю та близькими дорослими вона відчуває тривогу, невпевненість, незахищеність тощо
Дитина входить у доволі складну систему взаємин. Для неї незвично перебувати в колективі 15–20 однолітків. Це значне навантаження для її нервової системи. Навіть підвищений рівень шуму в групі травмує психіку дитини. Ці та багато інших несприятливих впливів можуть спричинити розвиток у новачка адаптаційного синдрому, супроводжуваного: схудненням пониженням кров’яного тиску погіршенням апетиту та сну.

Новачок переживає стрес через:

· обернену до сім’ї демографічну ситуацію — один дорослий і багато дітей;

· доволі суворі дисциплінарні правила, за невиконання яких можуть насварити;

· спілкування одразу з багатьма дорослими, які є чужими ;

· тривале перебування у великому колективі однолітків.

Поради для батьків, щоб полегшити

адаптацію дитини

Іноді попри те що дитина встановила контакт із вихователем та однолітками, вільно орієнтується на території дитячого садка, вона все одно страждає через розлуку з батьками, плаче. За таких обставин важливо, щоб батьки були максимально турботливими та чуйними до неї. У жодному разі вони не мають поводитися як настирні наставники чи борці з дитячою вередливістю.
Полегшити перебіг адаптації дитини дасть змогу поступовий її «перехід» із родини до дошкільного навчального закладу. Значну увагу під час цього періоду варто приділяти дитячому режиму дня:
- раніше вкладати спати (за правилами здорового сну);
- бути біля дитини, поки вона засинає;
- частувати улюбленою їжею.

Упродовж адаптаційного періоду батьки мають створити для дитини умови для спокійного відпочинку вдома. У цей час не бажано:

- ходити з дитиною в гості, адже здебільшого це пов’язано з пізнім поверненням додому;
- влаштовувати гамірні вечірки вдома.
Дитина в цей період і так переобтяжена враженнями, тож не варто перевантажувати її нервову систему. Для полегшення адаптації необхідно створити таку обстановку, щоб у дитини виникло відчуття неперервного зв’язку між життям у дитячому садку і вдома.

Якщо дорослі хочуть дізнатися, як саме дитина проводить час у дошкільному закладі, їм варто ставити їй конкретні запитання на кшталт:

«Що ти намалювала сьогодні?»
«Яку ти пісеньку співала?»
«В яку гру ви гралися з Марією Олександрівною?».
Так дитина відчує батьківську зацікавленість її життям у дитячому садку. А батькам це дасть змогу визначити справи, заняття і розваги, які найбільше подобаються дитині у садку, й ініціювати їх проведення вдома.
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1385-shchob-ditina-ne-plakala-v-ditsadku-psihologchniy-suprovd
Кiлькiсть переглядiв: 124